اخبار و مقالات

 

 

 

 

چه لنزی بخرم؟


با آنکه دوربین های DSLR یا دوربین های فاقد آیینه برای استفاده با طیف گسترده ای از لنز ها طراحی و ساخته شده اند اما اغلب عکاسان آماتور از همان لنز کیتی که همراه دوربینشان خریداری کرده اند استفاده می کنند و به سختی دست به انتخاب و خرید لنز دیگری می زنند . واقعیت این است که انتخاب لنز برای بسیارانی فرآیند دلهره آوری است . این امر جای شک ندارد. اما آشنایی با لنزها و کاربرد آنها می تواند این فرایند را بسیار ساده سازد. این مقاله می کوشد آشنایی کاملی در خصوص لنزها و کاربرد آنها در اختیار مخاطبان بگذارد و کار خرید لنز را ساده و لذتبخش سازد. 


لنزها بدون شک مهم ترین بخش دوربین های عکاسی هستند. آنها تصویری را که به حسگر تابیده می شود ، کنترل می کنند و در نهایت تصویری که گرفته می شود را می سازند. عکاسان حرفه ای به درستی می دانند که عکس گرفتن با دوربینی که بدنه ی مناسبی دارد و لنزی عالی روی آن سوار است بسیار بهتر از عکس گرفتن با بدنه ی دوربین بی نظیری است که لنز متوسطی دارد. انتخاب لنزی که بیشترین آزادی را در اختیار عکاس بگذارد تا با نهایت خلاقیت، بتواند عکس مطلوبش را بگیرد در کنار توجه به کیفیت شیشه های لنز دو عامل مهم در دنیای لنزها محسوب می شوند.

رمزگشایی حروف اختصاری و اعداد و ارقامی که روی بدنه ی لنزها حک شده اند می توانند اطلاعات مهمی درباره ی لنزها به شما بدهند . اما جزییاتی که باید بیشترمورد توجه قرارگیرد عبارتند از جزییات عمق میدان، حداکثر دیافراگم، گیره ی لنز و نوع فرمت.

آشنایی با 10 اصطلاح مهم عکاسی

انواع لنز

انتخاب لنز مناسب برای دوربین مدار بسته